Mehiläinen Länsi-Pohjan alueen asukkaiden käytössä olevan digiklinikkapalvelun muutokset 14.9.2023

Kemiläisten, torniolaisten ja keminmaalaisten käytössä oleva digiklinikan etävastaanottopalvelu muuttuu Mehiläinen Länsi-Pohjan ja Mehiläinen Terveyspalveluiden työntekijöiden tuottamaksi palveluksi 14.9.2023 alkaen 

Mehiläinen Länsi-Pohjan julkisen terveydenhuollon digiklinikka, joka palvelee torniolaisia, kemiläisiä ja keminmaalaisia siirtyy asteittain Mehiläinen Länsi-Pohjan perusterveydenhuollon omien työntekijöiden ja Mehiläinen Terveyspalvelut Oy:n yhteistyössä tuottamaksi palveluksi. Aikaisemmin etävastaanottopalvelua alueen asukkaille on tuottanut Mehiläinen Oy.

Muutoksen myötä alueen asukkaat saavat digiklinikan kautta saman palvelun, kuin soittaessaan terveysasemille. Sairaanhoitaja vastaa asukkaan yhteydenottoon, tekee hoidontarpeen arvion ja antaa ohjausta ja neuvontaa. Toiminta perustuu moniammatilliseen tiimimalliin ja sairaanhoitajalla on konsultoitavissaan lääkäri. Tavoitteena on, että potilaan palvelutarve pystytään arvioimaan ja ratkaisemaan jo ensimmäisessä kontaktissa. Muutoksen myötä potilaalle voidaan myös tehdä ajanvaraukset terveysasemalle digiklinikan kontaktin kautta, eikä potilaan tarvitse enää soittaa erikseen terveysasemalle varatakseen aikaa. Jatkossa digiklinikan ammattilaiset kirjaavat potilaan tiedot suoraan terveysaseman potilastietojärjestelmään ja ne ovat sujuvasti jatkohoidosta vastaavan ammattilaisen saatavilla. Muutos sujuvoittaa potilaan hoitoketjua ja mahdollistaa hoidon jatkuvuuden.

Digiklinikan aukioloihin tai käyttöliittymään OmaMehiläisessä ei tule muutoksia, vaan asukkaalle palvelun saavutettavuus pysyy samanlaisena kuin aiemminkin.

Tutustu digiklinikan etävastaanotto palveluun.